John Jansen – Strategie
Als eigenaar (samen met zijn Stella) en als door de wol geverfde ondernemer houdt John Jansen vanuit helikopterview het overzicht over de projecten van Herwonnen Allure. Als een nieuw project zich aandient, duikt John er middenin om alle formaliteiten te regelen, maar vervolgens weet hij dat hij voldoende afstand moet bewaren om anderen hun inbreng te laten geven. Geheel volgens zijn motto als ondernemer: “Je moet weten waar je kracht zit en vooral ook waar niet. En je moet van jezelf weten waar je de plank mis slaat en daarvoor moet je specialisten inhuren”. Van zijn zelf toebedeelde taak binnen Herwonnen Allure zegt John, dat hij een nuchtere kijk heeft op vastgoed objecten en op de mogelijkheden tot revitalisatie.
Met aandacht voor de historie van een pand, richt hij zich op de toekomst en de spin-off voor de samenleving. Niet alleen revitalisatie dus, maar dat nieuwe leven voor een gebouw gaat binnen Herwonnen Allure ook altijd gepaard met een adequaat nieuw gebruik. Want anders is een gerevitaliseerd gebouw nog niet meer dan een mooie lege huls. “En wij willen beslist ook geen panden voor de neus van woningzoekenden wegkapen . Wij zijn in de gelukkige omstandigheid, dat we moeilijk verkoopbare stijlvolle panden kunnen aankopen en een nieuwe bestemming kunnen geven.” En hoe zit dat met die duurzaamheid? We werken met warmtepompen en een systeem van leidingen in platen die in de wanden, het plafond en de vloeren worden aangebracht. Dan heb je geen water van 70 graden in radiatoren nodig, maar dan is water van 35 graden onttrokken uit de aardbodem of lucht warm genoeg om het hele huis te verwarmen . Geen gas nodig en nauwelijks elektriciteit!” Ziedaar de duurzame filosofie achter Herwonnen Allure.